Tuesday, February 15, 2011

kekuatan..

Dengan lafaz bismillahirahmanirahim aku mula meluahkan rasa hati...

dulu mase belajar rmi sgt kawan..leh gosip..chatting..da masuk alam keje..no fun..even dating mesti gado n ade benda yg sakit ati...tetiba mcm xserasi..da thun ke 7 bru xserasi..hu~alasan nih..tp utk tamat kn hubungan  yg dibina selama 6thun ni bkn senang..tp sedang mencari titik persamaan yg makin lame, makin jauh..masalah2 yg dtg semakin dewasa..rase mcm xmampu nk tanggung..kite xsehaluan dlm menyelesaikan masalah yg dtg sejak akhir2 ni..gado sbb masalah kawin n duit...bkn sng nk kawin..bole erk..kiter tau kite ade masalah..n diam membisu..tggu smpi duit loteri masuk baru leh kawin..xyah usha2..just enjoy dgn gaji yg masuk every month,... simpan setakat 100 jer per month..mcm saving tuk waktu emergency lak erk..bkn tuk kawin..bile bincang sal kawin mcm bincang nk g mati..penuh dgn perasaan xnk, membebankan, xckit pun tunjuk perasaan responsibility, herm..agak malang dpt anak lelaki yg xpenah diharapkan kot..kami xsame sbb ni..aku terlalu indipendent..die everything parent..then smpi skrg ade la perangai harap kan org..terutama aku...sgt disappointed..die yg mule ckp sal kawin..then diam membisu bile da xmampu..da tau xmampu xpyh decice dr A..bile da mule patutnye smpi Z..bkn bru B da mengalah..adoi..dlm kilang bkn men hebat g..dlm relationship hampeh..
then satu lg sakit hati..tgh2 mlm leh msg ngn asst. pasal keje..n asst tu girl..xkisah la girl tu xcntk ke cntik ke yg penting die pompuan..bole pulak erk..reason nk tau sok dtg ot ke x..yg ko sibuk2 periuk nasik org tu nape..nk dtg2 dtg je la.xnk suda..ko kn eng..klu nk tau die dtg ke x..esok pg2 tgk ade ke x minah tu kat kilang..ni x sabar nk tau awal2..bkn leh wat pe pun. nk tgk aku wat perangai ko ke...tau pulak ko ckp aku pompuan murahan erk..so..the reason same..ko xpyh nk kaco ank bini org ngah2 mlm..n yg sakit ati..msg mse ngah bincang sal kawin..hish..ssh..
kesimpulanya ssh nk kwin..mgkin jodoh xsmpi g..dgn penuh kekuatan aku kene sabar..klu jodoh xkemana..harapan aku ingin dihargai..tp sume tu xkn jd...teringin nk tau mcm ne org len jd bf aku..lebih baik ke lebih truk..tp manusia xpenah puas..ape yg ade xpenah syukur..at the end of the story,,,solat tahajud n hajat mohon petunjuk dr NYA supaya diberi jln yg terbaik utk aku..either die atau org len yg baik tuk bimbing aku sape pun xtau...yg pasti aku harap klu hubungan 6thn ni xdpt betahan..bia la ia putus dengan aman..mcm aku putus dgn amin dulu..xsesakit mane..

No comments:

Post a Comment