Friday, June 11, 2010

Wanita...

oke..rini cube membentuk dr menjadi bakal isteri yg solehah...

laki bini bese la gado2 ni kan...oke..para isteri jgn mudah giveup bile kengkadang perbuatan si suami menyakiti hati isteri..tp sbnrnye die hanye mnguji kite..jd sabar la ngn ujian yg diberi..mungkin nk mengukuhkn lagi hubungan korg...klu xcaye..bce firman kat bwh

Allah berfirman:-

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah sakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu."

klu da sakit hati sgt..jg la maruah suami wlu bagaimane keadaan sekali pun..sesunguhnye Allah da bg kite wanita nikmat air mate utk kt gune kn bile diperlukan..gunakn la air mate yg kt ade untuk redakn kemarahan kite...xcaye g..Allah berfirman:-

"Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

sekiranya ia tidak membantu..pecayalah kite seorg yg kuat dan mampu menangung ujian yg sedang diberiNYA...kerana Allah telah berfirman

"Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menumpang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan."

"Aku
memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku
memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

kate2 tu sume pendapat aku setelah bace firman Allah dr blog org len..harap ia tidak tesasar dr Jln NYA...aku bknye arif dlm bidang agama..tp niat hati cume mempersiapkn dr menjadi seorg isteri yg solehah...

semoga aku mendapat rahmatNYA...

Wallahualam...

No comments:

Post a Comment